Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella prisfel även efter att beställning är lagd, kunden kontaktas i förväg.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du har inte ångerrätt om varan är en beställningsvara, detta framgår i anslutning till produktbeskrivningen.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Varan ska levereras tillbaka i orginalemballage och vi ska kunna sälja varan vidare som nyskick.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Generellt levererar vi orders dagen efter beställning.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:- utöver fraktkostnad. Ett ej uthämtat paket räknas inte som en retur enligt ångerrätt.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka den till oss. Du står för risk i hanteringen fram till att vi mottagit varan.

Kontakta alltid oss innan en retur sker.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Avsändare

Säljare är;
Tranes Handelskompagni AB
info[a]tranes.se
Organisationsnummer; 556830-3167
Adress; Gislöv 2012, 272 92 Simrishamn
Säte; Tommarp

Integritet

Integritets & rättsliga förhållanden

Denna webbplats administreras av Tranes Handelskompagni AB ett företag som är registrerat enligt tillämpliga lagar i Sverige och som har styrelsens säte i: Tommarp.

Immateriell egendom

Allt material på denna webbplats är immateriell egendom som tillhör Tranes Handelskompagni AB. Detta material får inte kopieras eller reproduceras, utom i den utsträckning som krävs för att det ska kunna visas on-line. Utan hinder av ovanstående får du skriva ut kompletta sidor av webbplatsen som papperskopia för eget personligt bruk.

Länkning till webbplatsen

Om du vill tillhandahålla en länk till webbplatsen måste den länka till Tranes Handelskompagni AB hemsida.

Uppgifternas tillförlitlighet

Informationen på denna webbplats är avsedd för Tranes Handelskompagni AB kunder i Sverige och är inte nödvändigtvis tillämpliga i andra länder. Tranes Handelskompagni AB kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att garantera att innehållet på denna webbplats är korrekt och uppdaterat, men Tranes Handelskompagni AB påtar sig inget ansvar för krav eller förluster som orsakats av att någon tar innehållet på denna webbplats för korrekt. Tranes Handelskompagni AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra produktspecifikationer.

Dataskydd

Tranes Handelskompagni AB hanterar dina personuppgifter med vederbörlig försiktighet och respekterar integriteten för varje person som besöker webbplatsen. Denna paragraf beskriver de uppgifter Tranes Handelskompagni AB kan samla in via webbplatsen och hur de används.

Personuppgifter
Tranes Handelskompagni AB registrerar inga personuppgifter om dig (som t.ex. ditt namn, adress, telefonnummer eller e-postadress) (“personuppgifter”) utan att du frivilligt lämnar dem till oss. Om du lämnar personuppgifter till Tranes Handelskompagni AB kommer vi att lagra denna information om dig för marknadsföring, marknadsundersökningar, eftermarknadstjänster, spårning av försäljningsdata, och för att kunna kontakta dig*

Ej personligt identifierbara uppgifter samlas in automatiskt
I vissa fall samlar vi in uppgifter om dig som inte är personligt identifierbara. Exempel på denna typ av uppgifter är vilken typ av webbläsare du använder, den typ av datorsystem du använder och domännamnet på den webbplats från vilken du länkade till vår webbplats eller annons.

Uppgifter som vi kan placera automatiskt på din dators hårddisk
När du öppnar webbplatsen kan vi lagra viss information på din dator. Denna information kommer som en “cookie” eller en liknande fil och hjälper oss att serva dig på ett bättre sätt. Med hjälp av cookies kan vi till exempel skräddarsy en webbplats eller annons som bättre matchar dina intressen och önskemål. Med de flesta webbläsare kan du radera cookies från din dators hårddisk, spärra alla cookies eller få en varning innan en cookie lagras. Se din webbläsares instruktionsbok eller hjälp sida för att få veta mer om dessa funktioner.

Vem kontaktar jag?
Om du har lämnat personuppgifter till Tranes Handelskompagni AB och vill att dessa uppgifter ska korrigeras eller raderas från våra register, eller om du vill veta vilka personuppgifter vi har om dig, kan du kontakta Tranes Handelskompagni AB integritetsvariga på ovan nämnda adress, eller skicka ett e-brev till: info[a]tranes.se Vi kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att efterkomma din begäran.

Lagstiftning och domsrätt

Denna webbplats har skapats, och administreras, enligt lagstiftningen i Sverige. Vid avgörande av tvister som rör denna webbplats tillämpas lagstiftningen i Sverige och dess domstolar har uteslutande domsrätt.

* I EU-länder måste man, enligt Direktivet om integritet och elektronisk kommunikation 2002/58/EG, ha medgivande av personer som inte är kunder för att få skicka kommersiella e-brev till dem. Man måste också ha medgivande av sina nuvarande kunder om man vill skicka dem e-brev som rör produkter eller tjänster som inte är liknande dem man redan har sålt till dem. Slutligen behöver man medgivande (man ska kunna bevisa att det getts) om man vill lämna ut kundens e-postadress till tredje part.